Branding og markedsføring
Find inspiration til branding og markedsføring under og efter corona.
Brug kunstig intelligens til at blive klogere på turister og destinationer (4/4)
Er der forskel på, hvordan par og børnefamilier tager billeder af Skagen? Hvordan bliver mad fotograferet i Sønderborg? Disse spørgsmål kan man svare på ved hjælp af kunstig intelligens, og i denne blog stiller vi skarpt på de værktøjer, du kan bruge til at analysere billeder selv.
Here, there and everywhere? Geografien af #baredanmark-kampagnen på Instagram (3/4)
I dette vidensindspark kigger vi nærmere på de 39.570 billeder på Instagram, som blev tagget med #baredanmark i 2020. Vi undersøger kampagnens geografi og linker til dashboards, så du selv kan se nærmere på fx din destination - og overveje om der skal nye #baredanmark-indsatser til i 2021.
Alt mellem himmel og jord? #BareDanmark på Instagram (2/4)
I dette vidensindspark kigger vi nærmere på de 39.570 billeder på Instagram, som blev tagget med #baredanmark i sommeren og efteråret 2020. Analysen giver vigtige fingerpeg om, hvilke temaer kommende SoMe-kampagner med fordel kan fokusere på.
Talende billeder - Hvad kan vi lære af #BareDanmark-kampagnen på Instagram? (1/4)
”Meget mere end bare Danmark”-kampagnen har inspireret danskerne til at dele deres ferieoplevelser på sociale medier. Men hvad kendetegner Danmark som ferieland ifølge danskerne? Vi præsenterer her den første del af en analyse af Instagram-billeder med hashtagget #baredanmark.
Det nye wow - Turismens omstilling til den lokale gæst
Med udgangspunkt i nordiske destinationer ser vi i dette indlæg nærmere på turismeaktørers arbejde og erfaringer med at omstille markedsføring og produkter under sommerens nedlukning og at finde frem til det nye "wow" for den nye lokale gæst.
Podcast: Bæredygtig turisme - stil krav og stil skarpt
Denne episode af Tjek på Turismen handler om bæredygtighed i turismen - et stadigt vigtigere konkurrenceparameter. Men hvordan omsætter man de flotte ord til konkrete handlinger? Vi taler om grønne valg med direktør Kari Brandsgaard fra Sinatur Hotel Haraldskær, og Erik T. Johnson, fagleder i Dansk Industri, for at lære af andre brancher.
Potentialet for internationale møder uden for København
Hvilke muligheder har danske mødedestinationer uden for hovedstaden for at tiltrække internationale virksomhedsmøder? Og hvordan kan man opbygge indsatsen for at få del i det internationale mødemarked? Læs mere om muligheder og eksempler her.
Virtuelle site-inspections
Så længe kunderne ikke kan komme til Danmark, må Danmark komme til kunderne! Og bæredygtighedsdagsordenen forventes at fastholde tendensen i tiden efter Covid-19. Læs her om hvordan København har gjort og tankerne bag.
Markedsføring af Danmark som en sikker og tryg møde- og kongresdestination
At der er styr på sikkerhed og sundhed i landet, når der afholdes møder og kongresser er et vigtigt signal at sende, både overfor deltagende gæster, men også arrangører. Markedsføringsmaterialerne indgår både i indsatsen for at fastholde bekræftet forretning samt vinde ny forretning.
’Nearcation’ i dansk turisme 2020 - engangsforestilling eller vejen frem?
I kølvandet på corona-pandemien har destinationer og attraktioner ikke kun i Danmark, men overalt i Europa måtte rette deres markedsføring mod hjemlige markeder. Vi ser nærmere på innovative kampagner målrettet hjemme- og nærmarkeder og på 'nearcation'-tendensen.
Giv gæsterne en personlig oplevelse
Få gæsterne til at drømme om at pakke tasken og komme af sted, fx ved at sende dem et postkort eller en lille pose sand. Artiklen her bringer inspiration til oplevelser, som kan styrke relationen til gæsterne - også på afstand.