Hotel Hillerød

Afrejse og efter ophold

Foto: Hotel Hillerød

Det sidste indtryk har stor indflydelse på gæstens helhedsoplevelse. Der er her en unik mulighed for at skabe kontakt til en kommende loyal gæst.

Når gæsten checker ud og betaler kan du derfor med fordel indføre følgende tiltag:

  • Giv gerne mulighed for at checke ud digitalt og indbyd samtidig til at give feedback om opholdet - herunder også om coronahåndteringen. Tilbyd betaling digitalt og kontaktløst, f.eks. med MobilePay eller Apple Pay.
  • Nøgler eller nøglekort kan gæsten selv lægge i en skål/kasse eller lign.
  • Tilbyd anbefalinger til seværdigheder og oplevelser i lokalområdet, der kan være naturlige at tage forbi i en afrejsesituation.
  • Tjek at oplysninger vedr. gæsten er noteret, gerne i et digitalt system (der kan gives accept ved booking om registrering i jeres gæstekartotek).
Mobil betaling for ophold

Foto:Canva

Når gæsten er rejst, er det vigtigt for helhedsoplevelsen, at du skabe kontakt og giver gæsten mulighed for at give værdifuld feedback. Her kan du også få chancen for at lave et gensalg.

Efter opholdet kan du med fordel:

  • Sende en online evaluering af opholdet og opfordre til at dele på sociale medier.
  • Sende relevante nyheder til gæsterne, der evt. er segmenteret i dit digitale gæstesystem, eller det system du anvender til din gæste database.