Salg og Marketing
Eksempler på hvordan du giver gæsten tryghed og sikkerhed, gennem din markedsføring.
Eksempler på en tryg gæsterejse, brudt ned i dens enkelte dele, og lige til at genskabe hos dig.
Hvis du vil have endnu flere forslag til implementering af tryghedsskabende tiltag, har vi samlet en liste af eksempler på, hvad der succesfuldt er implementeret hos andre turismevirksomheder her.
Listen er inddelt kronologisk for, hvordan en typisk gæsterejse ser ud - før, under og efter besøget. Du kan derfor nemt finde forslag til de områder, du ønsker at forbedre i netop din virksomhed.
Det er vigtigt at du informerer, uddanner og træner dine medarbejdere, for udover også at sørge for deres sikkerhed og tryghed, er det er dem, der giver dine gæster både tryghed og den personlige oplevelse.
Informér derfor ofte om, hvad I gør i forhold til corona-situationen og de forventninger, gæster fra andre lande kan have. Træn gerne dine medarbejdere i både forholdsregler og procedurer og træn dem derudover også i, hvordan og hvad I siger/kommunikerer videre til gæsterne for at skabe tryghed.
Har du mange medarbejdere og/eller er dine medarbejdere spredt ud over et større område, kan du etablere et digitalt kommunikations- og træningsværktøj, som dine medarbejdere har adgang til via deres mobiltelefoner.
Du kan også udvælge et antal medarbejdere, der er ”Corona-ambassadører”, som kan være ”go-to” ved spørgsmål eller bekymringer.
Dine medarbejdere er også dine ambassadører. Derfor er er deres forståelse og tryghed rigtig vigtig, og de kan ligeledes være vigtige ambassadører på dine sociale medier eller i små film.
Læs mere under de forskellige faser i gæstens rejse