Salg og Marketing
Eksempler på hvordan du giver gæsten tryghed og sikkerhed, gennem din markedsføring.
Eksempler på hvordan du skaber tryghed allerede ved ankomsten
Det kan anbefales, at du af og til ”går gæstens vej” for at se, om der er kontaktpunkter, der kan forbedres eller udelades, ligesom du kan tjekke, om alt er intuitivt, og om skilte eller andet fremstår nyt, rent og som det er tiltænkt.
Overvej, hvad gæsten ser, når vedkommende ankommer, og hvordan det er formuleret. Hvad hører gæsten fra dig, fra dit personale og fra andre gæster, der kan øge vedkommende tryghed? Hvad skal de gøre (og ikke gøre), røre ved, og hvilken følelse efterlader det dem med?
I forhold til skilte er det ofte en god idé at veksle mellem myndighedernes skilte og egne mere personlige skilte, som kan udstråle det gode værtskab, et glimt i øjet og som afspejler din identitet.
Overvej her at have så lidt tekst som muligt. Alle skilte bør altid være nemme og hurtige at afkode. Anvend også gerne piktogrammer, der let kan forstås.
Uanset om du tilbyder overnatningsmuligheder, er en restaurant eller anden turistvirksomhed kan eventuelle kontaktpunkter minimeres.
Ved at minimere kontaktpunkter og/eller tilbyde digitale alternativer, vil dine gæster opleve større sikkerhed, og ofte vil det frigøre tid og plads til dit ”fysiske” værtskab.
Vi har samlet en række gode råd til, hvordan du kan minimere kontaktpunkter og skabe tryghed for gæsten allerede ved ankomst:
|