Brug positiv og synlig kommunikation af tiltag
Sådan skaber du tryghed og gør din kommunikation om corona-tiltag til en oplevelse.
En plan for hvad du og dine medarbejdere gør, hvis der opstår kritiske situationer eller smitteudbrud.
Hvad gør du, hvis der opstår en kritisk situation eller et smitteudbrud? det skal du vide - og kommunikere - allerede inden, det sker.
Det er ikke nok at krydse fingre og håbe på, at der ikke opstår kriser eller smitteudbrud hos jer. Du bliver nødt til at have procedurer på plads, som klart fortæller både dine medarbejdere og dine gæster, hvordan du har tænkt dig at håndtere forskellige scenarier.
Det gør det ikke bare lettere for dig at komme igennem, hvis det sker, men skaber også tryghed for gæsterne, som på den måde ved, at du har styr på situationen - også selvom det forhåbentligt ikke bliver aktuelt at iværksætte planerne.
Udfordringen
Dine gæster har i endnu højere grad end tidligere katastrofetanker og ‘hvis nu’-bekymringer in mente, når de overvejer, hvorvidt de skal besøge dig.
De har spørgsmål til, hvordan de er stillet, hvis nu uheldet er ude; hvad du gør, hvis nu der kommer smitte blandt gæster eller medarbejdere; hvad de skal gøre, hvis nu der kommer restriktioner.
Derfor er det vigtigere end nogensinde, at du har en plan klar, så du kan svare på disse spørgsmål og agere ansvarligt hvis nu.
Løs det med klare procedurer
For at skabe tryghed både blandt gæster og medarbejdere, bør du udarbejde procedurer for, hvad du og dine medarbejdere gør, hvis der opstår kritiske situationer eller smitteudbrud.
Kommunikér også gerne på din hjemmeside, at du har procedurer, hvis der skulle forekomme smitte. Disse procedurer kan tilkobles din eventuelle beredskabsplan.
Særligt bør du overveje og have besluttet:
|
Overvej også, hvordan fremtiden ser ud for jer med baggrund i egne og andres erfaringer i forhold til, om smitten stiger eller falder. Er der behov for at udvikle nye produkter, eller skal kommunikationen tilrettes efter den aktuelle situation?