Digitale løsninger
Find inspiration til brug af digitale løsninger og teknologi under og efter corona.
Rapport: Digital omstilling i dansk turisme
Ny rapport forsøger at tage temperaturen på digitale innovationsmuligheder og
-udfordringer både på attraktioner og mindre overnatningssteder.
Attraktioners digitalisering – rentabel drift og kundeoplevelse
Behovet for øget digitalisering er til stadighed på dagsordenen indenfor dansk turisme. Men hvorfor er det så svært? I dette blogindlæg dykker vi ned i, hvorledes digitalisering konkret udfolder sig på danske attraktioner udenfor de danske storbyer. Hvad er ’det digitale’ i en attraktionskontekst, hvad gør man allerede, hvor er barriererne, og hvad giver mening og skaber værdi?
”Hvis det hele nu var mere overskueligt…” Små overnatningssteders digitale udfordringer og muligheder
Digitalisering har længe været på dagsordenen i turisme, og pandemien har skubbet kraftigt til investering i digitale løsninger for at forstå gæsterne, forbedre kundeoplevelserne og effektivisere serviceproduktionen. Men der er forskellige muligheder for at prioritere tid og penge varierer mellem forskellige dele af turismebranchen, og derfor er det vigtigt at forstå de konkrete omstændigheder, der gør digitalisering mere eller mindre attraktiv for virksomhederne.
Virtuelle site-inspections
Så længe kunderne ikke kan komme til Danmark, må Danmark komme til kunderne! Og bæredygtighedsdagsordenen forventes at fastholde tendensen i tiden efter Covid-19. Læs her om hvordan København har gjort og tankerne bag.
Rapport: Hybridmøder i fremtiden
Covid-19 har ændret vores måde at afholde møder og kongresser på. For at kunne målrette aktiviteter og få overblik over udfordringer, muligheder og behov i fremtiden har destinationerne i MeetDenmark foretaget en række semi-strukturerede interviews med kunder og partnere.
Podcast: Online gæstebog til turister øger tilfredshed og salg
Lyt med, når direktør Christian Markedal fra DigitalGuest fortæller om deres digitale gæstebog, der sparer både papir og administration. Få også erfaringerne fra medejer Inge Vestergaard fra campingpladsen Blokhus By Camping, hvor de har afprøvet den digitale platform.
Podcast: Turismen på Rømø udvikles af big data
Når vejrudsigten siger vestenvind på Rømø, stiger issalget. Det ved turismeaktørerne på Rømø efter at være gået med i big data-projektet Destination:Digital. Vi taler med Morten Degn fra Fru Dax og Per Østergaard Jacobsen fra CBS om erfaringer fra projektet og potentialet i big data.
Kunstig intelligens og big data under og efter corona
Artiklen undersøger anvendelsen af kunstig intelligens og big data inden for turisme i kølvandet på corona-pandemien. Teknologierne bidrager bl.a. til at skabe tryghed og fordrer mobilitet ved at øge sikkerheden, men brugen af dem kræver også forbrugernes tillid.
Dancing on my own? Festivaler og events under og efter corona
Aflysninger af festivaler var for mange danskere en af de mest synlige og markante tegn på coronaens hærgen i sommeren 2020. Vi ser nærmere på nye festivalformater og diskuterer fordele og ulemper for gæsteoplevelse og økonomi som følge af nedskalering og brug af digitale platforme.