Sikkerhed og trygge rejsemål
Læs mere om, hvad man kan gøre for at sikre gæsterne et sikkert og trygt ophold.
Best practice-guide fra 'Tourist Stay Safe'
Tryghed for gæsterne vil fremover være en af dine vigtigste konkurrenceparametre for at skabe en god gæsteoplevelse, og det vil blive højt vægtet af særligt udenlandske gæster, men også af de danske gæster – det er The New Normal.
Vi har samlet en række anbefalinger og eksempler, der viser dig som turismevirksomhed, hvordan du kan skabe endnu højere gæstetilfredshed og -tryghed.
Responsiveness i danske turisme- og oplevelsesvirksomheder i en corona-tid
Rapporten præsenterer en model, der viser danske turisme- og oplevelsesvirksomheders tilgang til forandringsrespons i corona-situationen. Modellen er testet igennem 14 vignetter, der præsenteres fra virkelige responssituationer fra virksomhederne. Rapporten er en del af Tourist Stay Safe-projektet.
Plakater og informationsmateriale
Download plakater med regler og anbefalinger fra myndighederne. Materialet findes også på engelsk og tysk.
Tæt på eller hver for sig? Eventadfærd i en post-pandemisk brydningstid
Hvilke tanker gør kommende deltagere sig om de festivaler og events, som snart genåbner? Hvad kan vi lære af nedlukningen, når det kommer til eventdeltageres forventninger og de nye fællesskaber, der måske vil opstå i kølvandet på covid-19? Det giver flere nylige undersøgelser et praj om.
Markedsføring af Danmark som en sikker og tryg møde- og kongresdestination
At der er styr på sikkerhed og sundhed i landet, når der afholdes møder og kongresser er et vigtigt signal at sende, både overfor deltagende gæster, men også arrangører. Markedsføringsmaterialerne indgår både i indsatsen for at fastholde bekræftet forretning samt vinde ny forretning.
Kunstig intelligens og big data under og efter corona
Artiklen undersøger anvendelsen af kunstig intelligens og big data inden for turisme i kølvandet på corona-pandemien. Teknologierne bidrager bl.a. til at skabe tryghed og fordrer mobilitet ved at øge sikkerheden, men brugen af dem kræver også forbrugernes tillid.
Webinar: Skab tryghed i kulturoplevelsen
Se eller gense webinaret, hvor sikkerhedschef for Roskilde Festival, Morten Therkildsen, deler sine viden, og Statens Naturhistoriske Museum, Rosenborg Slot og Odense Teater giver indblik i deres forskellige tiltag for at skabe tryghed i oplevelsen.
Podcast: Sådan navigerede Djurs Sommerland sig igennem corona-åbningen
Corona-nedlukningen ramte dansk turisme bredt. I denne episode gør vi dig klogere på, hvad en af Danmarks største attraktioner, Djurs Sommerland, gjorde før, under og efter nedlukningen.
Brug karkluden i markedsføringen
Pris, indretning og beliggenhed har fået konkurrence fra rengøringsvognen, når kunder skal vælge overnatningssted. Artiklen bringer her en række gode råd til at gøre indsatsen endnu mere synlig, for at gæsterne føler sig trygge allerede inden ankomsten.