Omstillingspuljen

Omstillingspuljen: Ny app muliggør individuelle bestillinger af frokostordninger

Foto: Erhvervshus Hovedstaden

Jespers Torvekøkken får penge fra Omstillingspuljen til at udvikle ny digital løsning, der gør det muligt at tilbyde frokostordninger med individuelle bestillinger og portionsanrettede måltider i bæredygtig emballage.

Den app-baserede platform ændrer forretningsmodellen og åbner for en helt ny type relation til virksomhedens slutbrugere hos en af landets største leverandører af frokostordninger.

Administrerende direktør Ronny Saul fra Jespers Torvekøkken fortæller:

"VI oplevede en massiv ændring i vores kundeønsker på grund af corona, hvor vi fra den ene dag til den anden gik fra at lave buffeter til portionsanretninger. Den app vi har udviklet gør, at den frokostansvarlige ude hos virksomheden ikke behøver bruge en masse tid på at samle ønsker ind fra medarbejderne – i stedet kan den enkelte bruger gå ind og bestille den mad de gerne vil have. Det har betydet kæmpe ændringer i vores produktionsflow, men også for vores forretningsmodel, hvor vi på længere sigt forventer mersalg og større indtjening, nu vi kan nå helt ud til brugerne.

Det har gjort en verden til forskel, at vi kunne søge Omstillingspuljen for at komme i gang med projektet. En så stor investering havde vi ikke turde sætte i gang sidste år, hvis ikke vi havde fået tilskuddet."

Jespers Torvekøkken er en af de knapt 700 virksomheder, som har fået midler fra Omstillingspuljen til at tilpasse forretningen og udvikle digitale løsninger, så virksomheden er bedre rustet til den nye virkelighed under og efter Covid-19 krisen.

Du kan læse meget mere om Omstillingspuljen og dine muligheder for at ansøge her.

(Case fra Erhvervshus Hovedstaden)