Det tyske marked for Sjælland og øerne
Markedssurvey af Sjælland og øernes potentiale på det tyske marked fra april 2024.
Denne rapport fremlægger resultaterne af en større markedsundersøgelse på det tyske marked gennemført i april 2024. Undersøgelsen har til formål at afdække Sjælland og øernes potentiale på det tyske marked og belyser følgende emner:
- Tyskernes interesse i at holde ferie på Sjælland og øerne, herunder potentialet fordelt på målgrupper, delstater, aldersgrupper mv.
- Forventninger om evt. øget interesse efter den faste Femernforbindelse
- Kendskabet til Sjælland og øerne samt holdninger til udvalgte brandnavne
- Interesser og adfærd i forbindelse med en evt. ferie på Sjælland og øerne
Som grundlag for rapporten er der desuden gennemført en GAP-analyse samt en kortlægning og produktmapping - disse undersøgelse kan rekvireres ved at kontakte Claudia Rota Andersen.
Undersøgelsen er gennemført i regi af Strategic Marketing Alliance – Zealand (SMA-Z), som er et strategisk samarbejde om analyse, markedsføring og udvikling med det formål at styrke turismen på Sjælland og øerne. Visionen er, at Sjælland og øerne som turismeområde skal stå stærkest muligt, når den faste Femernforbindelse åbner i 2029.
SMA-Z er et samarbejde mellem VisitSydsjælland & Møn, VisitFjordlandet, VisitNordsjælland, Destination Sjælland og Visit Lolland-Falster, Dansk Kyst- og Naturturisme, VisitDenmark, Erhvervshus Sjælland og Erhvervshus Hovedstaden.
Projektet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.
Programchef