Analyse af udenlandske autocamperbrugere
Undersøgelse blandt autocamperbrugere i Norge, Sverige, Tyskland og Holland med henblik på at indhente bred viden om, hvad der kendetegner deres behov og adfærd.
Dansk Kyst- og Naturturisme har gennemført en undersøgelse af autocamperbrugere i Norge, Sverige, Tyskland og Holland for at skabe et vidensgrundlag, der kan anvendes i det videre arbejde med udvikling af autocamperturismen i Danmark.
Det undersøges blandt andet, hvilke forskellige behov denne gruppe har ift. fx overnatning, rejsemønstre og ferieadfærd, når de er afsted på en autocampertur i enten Danmark og/eller udlandet. Dertil undersøges deres forbrug på turen – hvor meget og hvad bruges der penge på.
Undersøgelsen er gennemført med hjælp fra og i tæt samarbejde med AutoCamperRådet, og de tre autocamperforeninger herunder (Dansk AutoCamper Forening, Campervenner og DKAutoCam), autocamperforeningen Danmarks Frie AutoCampere samt interesseorganisationen AutocamperGruppen. Gennem dette samarbejde har Dansk Kyst- og Naturturisme fået væsentlig sparring i forhold til undersøgelsens setup. Samarbejdspartnerne har ligeledes været behjælpelige med at skabe kontakt til udenlandske foreninger m.fl.
Spørgeskemaundersøgelsen er web-baseret og er blevet kommunikeret ud på flere digitale platforme. Dette på udenlandske autocamperforeningers hjemmesider og/eller facebookgrupper. Enkelte lande har bragt det i nyhedsbreve (Holland og Norge). Dertil er undersøgelsen uploadet på autocamperrelaterede hjemmesider og facebooksider som fx PinCamp by ADAC i Tyskland og Husbilskompisar i Sverige.
Seniorkonsulent