Analyse af danske autocamperbrugere
Undersøgelse blandt danske autocamperbrugere med henblik på at indhente bred viden om, hvad der kendetegner deres behov og adfærd.
Dansk Kyst- og Naturturisme har gennemført en autocamperundersøgelse blandt danske autocamperbrugere for at skabe et vidensgrundlag, der kan anvendes i det videre arbejde med udvikling af autocamperturismen i Danmark.
Det undersøges blandt andet, hvilke forskellige behov denne gruppe har ift. fx overnatning, rejsemønstre og ferieadfærd, når de er afsted på en autocampertur i enten Danmark og/eller udlandet. Dertil undersøges deres forbrug på turen – hvor meget og hvad bruges der penge på.
Undersøgelsen er gennemført i samarbejde med Epinion og med hjælp fra og i tæt samarbejde med AutoCamperRådet og de tre autocamperforeninger herunder (Dansk AutoCamper Forening, Campervenner og DKAutoCam), autocamperforeningen Danmarks Frie AutoCampere samt interesseorganisationen AutocamperGruppen. Gennem dette samarbejde har Dansk Kyst- og Naturturisme fået væsentlig sparring i forhold til undersøgelsens setup. Samarbejdspartnere har ligeledes delt og kommunikeret link til undersøgelsen ud blandt deres medlemmer mm.
Seniorkonsulent